Rozšírený letný kvíz, už celkovo 40. V tomto kvíze bolo možné získať celkom 11 bodov. Aj keď podľa hodnotenia účastníkov kvíz nepatril medzi najľahšie - náročnosť 4,00 (maximálne 5 -veľmi náročný) - väčšina získala plný počet bodov. Všetkým blahoželám a teším sa na ďalšie kvízové kolá.
Lockheed Martin (FMA) AT-63 Pampa - ľahké bitevné a cvičné lietadlo (modernizované IA-63 Pampa) vyrábané firmou Lockheed-Martin po akvizícii argentínskej FMA. Lietadlo je poháňané prúdovým motorom Honeywell TFE-731-2C s ťahom 3500 libier. Prvý vzlet sa konal 30. júna 2005.
HAMC (Harbin) Y-12 - prepracovaním typu Harbin Y-11vznikol typ Y-12. Lietdlo poháňa dvojica turbovrtuľových motorov Pratt & Whitney Canada PT6A-27. Y-12 má maximálnu nosnosť 5700 kg. V kabíne je priestor pre 17 cestujúcich a 2 pilotov. Prototyp prvý krát vzlietol 16. augusta 1984.
Vought XOS2U-1 Kingfisher - najdôležitejšie palubné pozorovacie lietadlo používané Námorníctvom USA počas 2. svetovej vojny. Lietdlá sa používali v plavákovej aj pozemnej verzii. Celkom bolo postavených 1519 lietadiel.
Hurel-Dubois HD-10 - francúzske experimentálne lietadlo. Prototyp vzlietol 25. augusta 1948. Lietadlo malo úzke krídlo s veľkým rozpätím (rozpätie: 12 m, pomer šírky a hĺbky: 30 ).
Tupolev ANT-31 - prvý sovietsky celokovový dolnoplošník so zaťahovacím podvozkom. Lietadlo prvý krát vzlietlo 27. mája 1933. V sériovej výrobe bolo vyrobených celkom 55 strojov (označovaných I-14bis), 18 z nich bolo operačne používaných.
Tachikawa KKY - KKY (Kogata Kei Kanja Yusoki - Malé a ľahké armádne sanitné lietadlo). Prototyp bol dokončený v decembri v roku 1933. Poháňal ho motor Cirrus Hermes IV s výkonom 89 kW. Počas rokov 1936 až 1940 bol vyrobený len malý počet týchto lietadiel.
Aero A-102 - československé stíhacie lietadlo vyvinuté na požiadavku Ministerstva národnej obrany ČSR v roku 1934. Bolo však porazené typom Avia B.543.
Meno |
Krajina |
Počet bodov |
Bill Lines | 11 | |
Emmanuel Capart | 11 | |
Hans Høgh | 11 | |
Kari Koski | 11 | |
Benny Jørgensen | 11 | |
Indrek Aavisto | 11 | |
Neil Evans | 11 | |
Jean Pierre Schell | 11 | |
Markku Kanninen | 11 | |
Juraj Andel | 11 | |
Pierre Vallet | 8 | |
Peter Butt | 5 | |
Vojtěch Bill | 0 | |
Chris | 0 |
© Kamil Pankuch 2004-2007
airmuseum.kosice at gmail.com