AirMuseum

AeroKvíz

Kvíz č. 34 - odpovede

Zlin Z-242L

Otázka č. 1: Zlin Z-242L

Kamov Ka-18

Otázka č. 2: Kamov Ka-18

Goodyear 466 AO-3 Inflatoplane

Otázka č. 3: Goodyear 466 AO-3 Inflatoplane

Hall Alluminium XPTBH-2

Otázka č. 4: Hall Alluminium XPTBH-2

Fokker F-11 (B.IV)

Otázka č. 5: Fokker F-11 (B.IV)

Hopfner - Hirtenberg HV 15 (Wn 15)

Bonus 1: Hopfner - Hirtenberg HV 15 (Wn 15)

Orenco PW-3

Bonus 2: Orenco PW-3

34. vianočné kolo - posledné v roku 2006 - umožňovalo účastníkom kvízu získať až 11 bodov, čo sa podarilo len jedinému. Blahoželám Karimu za všetky strávne odpovede!
Priemerná známka obtiažnosti kvízu podľa vášho hodnotenia bola 4,77 (maximálne 5 - veľmi ťažký).



Zlin Z-242L - je jednomotorový dvojmiestny dolnoplošník celokovovej konštrukcie s pevný podvozkem, určený na základný výcvik aj k výcviku akrobacie. Poháňa ho motor Textron Lycoming AEIO-360-A1B6 s výkonom 147 kW (200 koní). Prototyp vzlietol s továrenskou značkou OK-076 prvý krát 8. februára 1990.

Kamov Ka-18 - sovietsky štvormiestny vrtuľník vyvinutý na základe typu Ka-15 v roku 1957. Poháňal ho piestový motor Ivčenko AI-14VF s výkonom 205 kW.

Goodyear 466 AO-3 Inflatoplane - americké nafukovacie (!) lietadlo bolo postavené v roku 1956. Aj keď projekt bol zrušený až v roku 1973 bolo postavených bolo len 12 kusov. Lietadlo existovalo v dvoch verziách - dvojmiestne označené GA-466 a jednomiestna verzia s označením GA-468.

Hall Alluminium XPTBH-2 - americké dvojmotorové plavákové bombardovacie lietadlo postavené v roku 1937. Neúspešne za zučastnilo na výbere bombardéru U.S. Navy. Postavený bol jeden prototyp.

Fokker F-11 (B.IV) - amfíbia pre 6 cestujúcich. Lietadlo poháňal motor P&W Wasp s výkonom 425 kW. Prototyp vzlietol v roku 1928.

Hopfner - Hirtenberg HV 15 (Wn 15) - rakúske dopravné lietadlo pre štyroch cestujúcich. Prvý vzlet prototypu sa uskutočnil 8. marca 1936. Lietadlo bolo poháňané dvojicou motorov Siemens Sh 14A s výkonom po 118 kW (160 k) každý. Vyrobený bol len jeden prototyp.

Orenco PW-3 - americké stíhacie lietadlo vychádzajúce z typu Ordnance Engineering (neskôr Orenco) D2. Poháňal ho motor Wright H s výkonom 239kW.