30. letné kolo umožňovalo účastníkom kvízu získať až 11 bodov, čo sa podarilo celkovo trom z nich. Blahoželám.
Priemerná známka obtiažnosti kvízu podľa vášho hodnotenia bola 4,28 (maximálne 5 - veľmi ťažký).
Diamond D-Jet - rakúske jednomotorové päťmiestne ľahké prúdové lietadlo poháňané motorom Williams FJ33-4 s ťahom 6,23 kN. Prototyp vzlietol 18. apríla 2006.
Boeing XF8B-1 - bitevné lietadlo „5 v 1“ - ako ho označili predstavitelia Boeingu. Malo spĺňať požiadavky na bitevné, prepadové stíhacie, strmhlavé bombardovacie, torpédonosné aj horizontálne bombardovacie lietadlo. Vývoj troch prototypov začal v máji 1943, ale len jeden prototyp bol dokončený do konca vojny. Lietadlo poháňal motor XR4360-10 Wasp Major s protibežnými vrtuľami.
EADS Barracuda - bezpilotný (UAV) technologický demonštrátor vyrobený európskym konzorciom EADS. Na vývoji sa podieľali pracoviská v nemeckom Manchingu a Augsburgu a v španielskej Getafe. Poháňa ho prúdový motor JT15D-5C s maximálnym ťahom 14 kN, ktorý vyrábajú firmy MTU a P&W Canada. Prvý vzlet sa konal 2. apríla 2006.
CASA C-207 Azor - španielske 30 až 40-miestne dopravné lietadlo. Poháňali ho dva motory Bristol Hercules 730 s výkonom po 1522 kW. Prvý vzlet prototypu sa uskutočnil 28. septembra 1955.
Bolchovitinov S-2 - prototyp sovietskeho rýchleho bombardovacieho lietadla. Poháňali ho dva motory umiestnené v tandeme v trupe lietadla. Každý motor poháňal jednu z protibežnách šesťlistových vrtúľ. Lietal v roku 1939.
Mráz (Orličan) M-2 Skaut - československé dvojsedadlové cvičné lietadlo skonštruované Zdeňkom Rubličom. Jediný prototyp vzlietol v lete roku 1948. Motor Praga D mal výkon 75 k.
Dobkevičius Dobi II - litovské lietadlo skonštruované Jurgisom Dobkevičiusom v roku 1922.
© Kamil Pankuch 2004-2006
airmuseum.kosice at gmail.com