AirMuseum

AirMuseum

Aerokvíz

Porovnanie lietadiel Praga E-51 a Fokker G.1

Praga E-51
Československé trojmiestne prieskumné a ľahké bombardovacie lietadlo. Vzlet prototypu v roku 1936.
Odlišnosti na fotografii: motory - 2 invertné radové dvanásťvalce vo V, vzduchom chladené s kompresorom, tvar zvislej chvostovej plochy, československé výsostné označenie - Československo nikdy nepoužívalo lietadlá typu Fokker G.1. Na fotografii málo zreteľné: Praga E-51 mala pevný podvozok, predná časť trupovej gondoly presklená.
Fokker G.1
Holandské ťažké stíhacie lietadlo. Prvý vzlet verzie s motormi Pratt & Whitney R-1535-SB44-G Twin Wasp Junior sa uskutočnil 16. 3. 1937. Na obrázku je zväčšená trojmiestna verzia s motormi Bristol Mercury VIII - hviezdicové deväťvalce. Lietadlo má zaťahovací podvozok.
Neoficálne označovanie verzií G.1A - s motormi Bristol Mercury, G.1B - s motormi Wasp Junior

Porovnanie technicko taktických parametrov:

Praga E-51 Fokker G.1 (Mercury)
rozpätie: 15,60 m 17,16 m
dĺžka: 11,69 m 10,87 m
nosná plocha: 35,44 m2 38,30 m2
hmotnosť
- prázdneho lietadla 3102 kg 3330 kg
- normálna vzletová 4120 kg 5000 kg
motor: Walter Sagitta I-MR Bristol Mercury VIII
výkon motora: 404 kW (550 k) 610 kW (830 k)
maximálna rýchlosť: 380 km/h 475 km/h
cestovná rýchlosť: 330 km/h 383 km/h
dostup: 7000 m 9250 m