
Československé trojmiestne prieskumné a ľahké bombardovacie lietadlo. Vzlet prototypu v roku 1936.
Odlišnosti na fotografii: motory - 2 invertné radové dvanásťvalce vo V, vzduchom chladené s kompresorom, tvar zvislej chvostovej plochy, československé výsostné označenie - Československo nikdy nepoužívalo lietadlá typu Fokker G.1. Na fotografii málo zreteľné: Praga E-51 mala pevný podvozok, predná časť trupovej gondoly presklená.

Holandské ťažké stíhacie lietadlo. Prvý vzlet verzie s motormi Pratt & Whitney R-1535-SB44-G Twin Wasp Junior sa uskutočnil 16. 3. 1937. Na obrázku je zväčšená trojmiestna verzia s motormi Bristol Mercury VIII - hviezdicové deväťvalce. Lietadlo má zaťahovací podvozok.
Neoficálne označovanie verzií G.1A - s motormi Bristol Mercury, G.1B - s motormi Wasp Junior
Porovnanie technicko taktických parametrov: |
||
| Praga E-51 | Fokker G.1 (Mercury) | |
| rozpätie: | 15,60 m | 17,16 m |
| dĺžka: | 11,69 m | 10,87 m |
| nosná plocha: | 35,44 m2 | 38,30 m2 |
| hmotnosť | ||
| - prázdneho lietadla | 3102 kg | 3330 kg |
| - normálna vzletová | 4120 kg | 5000 kg |
| motor: | Walter Sagitta I-MR | Bristol Mercury VIII |
| výkon motora: | 404 kW (550 k) | 610 kW (830 k) |
| maximálna rýchlosť: | 380 km/h | 475 km/h |
| cestovná rýchlosť: | 330 km/h | 383 km/h |
| dostup: | 7000 m | 9250 m |
© Kamil Pankuch 2004-2007
airmuseum.kosice at gmail.com