Motor RD-9B |
Sovietsky prúdový motor s osovým kompresorom a prídavným spaľovaním.
Motor RD-9 bol prvým motorom kompletne vyvinutým v bývalom Sovietskom zväze. Pôvodné označenie motora postaveného v roku 1953 v OKB Mikulina bolo AM-5. Neskoršie modifikácie s novým kompresorom a vyšším prietokom vzduchu sa označovali ako AM-9. V roku 1956 po zmene hlavného konštruktéra z Mikulina na Tjumanského bol motor preznačený na RD-9.
RD-9A, RD-9AK - motor bez komory prídavného spaľovania používané v lietadlách Jak-25M a Jak-26 (motor mal ťah 27,46 kN)
RD-9АF-300, RD-9-АF2-300 - motor s prídavným spaľovaním používaný v lietadlách Jak-27 a Jak-28.
RD-9B - motor s prídavným spaľovaním používaný v starších verziách MiG-19.
RD-9BF-811 - základná verzia používaná v lietadle MiG-19.
Technické parametre motora RD-9B: |
|
hmotnosť motora: | 659 kg |
priemer motora: | 0,665 m |
dĺžka motora: | 5,555 m |
celkové stlačenie: | 7,14 |
prietok vzduchu: | 45,3 kg/s |
špecifická spotreba: | 0,09 kg/N/h |
špecifická spotreba pri forsáži: | 0,16 kg/N/h |
teplota pred turbínou: | 860 °C |
otáčky motora: | 11150/min |
ťah motora: | 25,51 kN |
ťah motora pri forsáži: | 31,90 kN |
© Kamil Pankuch 2004-2007
airmuseum.kosice at gmail.com