AirMuseum

Múzeum letectva v Košiciach

Fotogaléria - Motory

Junkers JUMO 205

Motor Junkers JUMO 205
Motor Junkers JUMO 205

Šesťvalcový radový vodou chladený motor s protibežnými stojatými piestami. Ako palivo bola používaná nafta.

Motor bol vyvinutý nemeckou firmou Junkers na základe motoru JUMO 204 pod pôvodným označením JUMO 5 začiatkom tridsiatych rokov 20 storočia. Do začiatku 2. svetovej vojny bolo vyrobených okolo 900 motorov. Väčšina bola použitá do hydroplánov Dornier Do-18 a Do-26. Dieselové motory JUMO 205 sa vyznačovali nízkou spotrebou paliva a preto boli veľmi vhodné pre dlhotrvajúce transatlantické lety. Motory boli použié tiež v úvodných sériách lietadiel Junkers Ju-86 a experimentálne aj v ďalších lietadlách.



Technické parametre motora JUMO 205
(verzie A, B, a C):

priemer valcov: 105 mm
zdvih piestov: 2 x 160 mm
objem motora: 16,6 l
dĺžka: 1,943 m
výška: 1,325 m
hmotnosť: 570 kg
maximálny výkon: 441,3 kW
otáčky motora: 2200
použitie v lietadlách Dornier Do 18, Do 24, Do 26
Focke Wulf A17c
Junkers Ju86, Ju52 3mho
Blohm & Voss BV138, BV139

Dornier Do 18

Dornier Do 18