Junkers JUMO 205 |
Junkers JUMO 205 |
Šesťvalcový radový vodou chladený motor s protibežnými stojatými piestami. Ako palivo bola používaná nafta.
Motor bol vyvinutý nemeckou firmou Junkers na základe motoru JUMO 204 pod pôvodným označením JUMO 5 začiatkom tridsiatych rokov 20 storočia. Do začiatku 2. svetovej vojny bolo vyrobených okolo 900 motorov. Väčšina bola použitá do hydroplánov Dornier Do-18 a Do-26. Dieselové motory JUMO 205 sa vyznačovali nízkou spotrebou paliva a preto boli veľmi vhodné pre dlhotrvajúce transatlantické lety. Motory boli použié tiež v úvodných sériách lietadiel Junkers Ju-86 a experimentálne aj v ďalších lietadlách.
Technické parametre motora JUMO 205
|
|
priemer valcov: | 105 mm |
zdvih piestov: | 2 x 160 mm |
objem motora: | 16,6 l |
dĺžka: | 1,943 m |
výška: | 1,325 m |
hmotnosť: | 570 kg |
maximálny výkon: | 441,3 kW |
otáčky motora: | 2200 |
použitie v lietadlách | Dornier Do 18, Do 24, Do 26 Focke Wulf A17c Junkers Ju86, Ju52 3mho Blohm & Voss BV138, BV139 |