Dvanásťvalcový invertný vidlicový preplňovaný vodou chladený motor Daimler-Benz DB-605 bol používaný v stíhacích lietadlách Messerschmidt Bf 109G. Válce zvierali uhol 60°. Motor mal štyri ventily na válec (dva nasávacie a dva výfukové) poháňané jedným vačkovým hriadeľom. Mal priame vstrekovanie paliva do valcov. Vyrábala ho nemecká spoločnosť Flugmotorwerke Ostmark, vystavený kus bol vyrobený pravdepodobne vo filiálke v Dubnici nad Váhom na Slovensku v roku 1944.
Technické parametre motora Daimler-Benz DB-605: |
|
vŕtanie: | 154 mm |
zdvih: | 160 mm |
objem valcov: | 35,7 l |
kompresný pomer: | 7.5/7.3 (87 oktánové palivo), 8.5/8.3 (96 oktánové palivo) |
dĺžka x výška x šírka: | 2303 mm x 1050 mm x 762-845 mm |
suchá hmotnosť: | 730 - 745 kg |
hmotnosť zabudovaného motora: | 764 - 815 kg |
otáčky: | |
- maximálne: | 2800 |
- pri stúpaní: | 2600 |
- cestovné: | 2300 |
výkon: | 1435 - 2000 k na úrovni mora |
Messerschmitt Bf.109 G-6 (Povstalecká Kombinovaná letka, letisko Tri Duby, september 1944)
(kresba Jan Máče, the 109 Lair)
© Kamil Pankuch 2004-2007
airmuseum.kosice at gmail.com