Zdokonalená verzia stíhacieho lietadla MiG-21SM s motorom R-13-300 a radarom Sapfir-21. Výzbroj bola doplnená o rakety pre blízky boj (4 kusy) schopnými zasiahnuť manévrujúce lietadlo na krátku vzdialenosť.
Lietadlá tejto verzie boli vyrábané v rokoch 1970 až 1974 v Moskve a v roku 1975 v Gorkom. Licenčne sa vyrábali v Indii v rokoch 1973 až 1983.
V muzeu letectva sú vystavené tri exempláre Mig-21MA Slovenského letecva. Dva bez kamufláže vo farbe kovu (trupové číslo 1209, výrobné číslo 961209 a 1210, s výrobným číslom 961210) a tretí v hnedo-zelenej kamufláži na horných plochách a na spodných plochách v svetlomodrej farbe (trupové označenie 2707, výrobné číslo 962707).
Z histórie MiG-21MA 1209: v roku 1991 slúžil u 9. slp (stíhacieho leteckého pluku) v Bechyni.
Technicko taktické parametre MiG-21MA: |
|
rozpätie krídla: | 7,154 m |
dĺžka lietadla: | 13,46 m |
výška lietadla: | 4,80 m |
plocha krídla: | 22,95 m2 |
hmotnosť: | |
- prázdneho lietadla | 5350 kg |
- normálna vzletová | 8200 kg |
Zásoba paliva: | 2200 kg |
motor: | R-13-300 |
ťah motora: | 63,6 kN |
maximálna rýchlosť: | |
- pri zemi | 1300 km/h |
- vo výške 12000 m | 2230 km/h |
dolet bez prídavných nádrží: | 1030 km |
dostup: | 18200 m |
© Kamil Pankuch 2004-2007
airmuseum.kosice at gmail.com